Kick-off! - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Sophie Gulickx - WaarBenJij.nu Kick-off! - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Sophie Gulickx - WaarBenJij.nu

Kick-off!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

16 December 2013 | Oostenrijk, Flachau

Het is zover, de eerste gasten staan gepland! Vrijdag begin ik met mijn eerste les. Het zijn zelfs prive-uren.. Normaal zou ik die niet krijgen, maar op dit moment ben ik de enige Nederlandssprekende skileraar bij onze skischool en de gasten zijn Nederlands.. Geluk! Twee kinderen, 6 jaar oud en ik moet ze in 2 dagen klaarstomen voor de gevorderde groep, normale groepslessen beginnen namelijk altijd op zondag. Best een uitdaging nog, maar daar hou ik wel van!

Afgelopen week was echt heerlijk. De dagen vliegen voorbij (die vliegen op mijn skies voorbij) en langzaam begint er steeds meer leven te komen in Flachau.

Afgelopen donderdag heeft Ulf (baas) Vincent en mij mee de berg op genomen om belangrijke dingen door te nemen: welke pistes en liften kun je het beste gebruiken en hoe pak je dat aan, bij welke berghutjes heeft hij deals lopen om te eten etc. Daarnaast heeft hij ook onze eerste bijscholing voor schulefahren gegeven. Het is een prettige man, weer een geluk!

Over geluk gesproken: ik heb tot nu toe iedere dag dat ik in de lift naar boven zat, met mijn gezicht in de zon gedacht: “universum, dankjewel!”.. Het is dat het te koud voor mij is, maar anders had ik het universum op mijn blote knietjes bedankt ;-).
Het weer is namelijk sinds ik hier ben al prachtig. 2 dagen was het wat slechter weer, maar slecht kun je dat eigenlijk ook niet noemen, want toen is er wel enorm veel sneeuw gevallen, dus dat is dan juist weer een voordeel. Verder scheen tot nu toe iedere dag de zon.. Echt geweldig. Vrijdag schijnt het te gaan regenen/natte sneeuw.. Hmm, begint het hoogseizoen echt, krijg je dat. Hopelijk valt het mee, want als ik met 2 koters van 6 aan de bak ga is het fijn als het in ieder geval goed te doen is op de piste/kinderwei.

Donderdagavond was op mijn school in Arnhem een Serious Request actie: 24 uur lang les en ze hadden een live-stream! Daar ben ik natuurlijk even naar gaan kijken en dat was wel vet om te zien. Zie je ineens allemaal collega's en leerlingen bezig met koken en weet ik wat al, terwijl ik mijn skischoenen sta droog te maken.. Weird!

Vrijdag heb ik even cultureel gedaan. Vincent moest werken in Salzburg en ik mocht met hem meerijden zodat ik Salzburg kon verkennen. Supermooi stadje. Heel gek om ineens geen sneeuw om je heen te zien. Hier loop ik al bijna 4 weken in de sneeuw rond, ook in het dorp zelf ligt sneeuw en in Salzburg zag ik ineens allemaal groen.

Gisteren ben ik met Vincent, Carina en vrienden van Carina naar Sauchensee geweest, een skigebied wat ook bij Ski Amadé hoort, dus daar kan ik met mijn pas ook gewoon skiën. Mooi gebied, lekkere pistes en het was meteen een hele goede oefening voor mijn Duits, want ik moest dus een gesprek tussen 7 mensen zien te volgen. In het begin was dat erg lastig, maar aan het einde van de dag ging dat best. Ik versta de helft niet (zeker als ze dialect praten), maar daar maak ik dan mooi mijn eigen zinnen van en dan klopt het vast ongeveer, haha. Ze hebben me nog niet heel raar aan zitten kijken als ik reageerde, dus het zal allemaal wel ongeveer kloppen.

Van de week krijg ik mijn uniform (compleet rood.. De enige kleur die ik normaal nooit draag ga ik nu de hele winter rocken!), dat vind ik wel stoer, het maakt het wel heel “echt”. Van Ulf mag ik helaas geen rugzak mee op de piste, dat vind ik wel jammer, want ik heb graag extra kleding/drinken etc. mee. Op zich heeft hij wel een punt: we hebben een voorbeeldfunctie en hij vindt het er sportiever uitzien zonder. Met dat laatste ben ik het overigens niet eens, maar ik snap zijn punt en dus hoop ik op veel zakken in mijn uniform!

Voor vrijdag nog even genieten van het weer, van de mensen hier en de (nu nog redelijk lege) pistes, vanaf dit weekend begint het hoogseizoen en kun je over de koppen skiën..

Oh trouwens, ik hou het hardlopen hier ook nog wel bij. Niet zoveel als in Nederland, maar ik probeer toch minimaal 2 keer in de week een uur te lopen en dat is echt magisch! Door de weilanden op de sneeuw.. Wauw! Geeft een heel kick gevoel.

Oeh, ik heb zoveel zin in vrijdag! Duimen jullie voor me? Hoop dat ik ze goed kan leren!

Later vanavond of morgen zal ik nog wat foto’s plaatsen.

Pfiat di!
Sophie

  • 17 December 2013 - 07:51

    Tantannie:

    Rood is mijn kleur,het zal je zeker goed staan.
    Ik zal voor je duimen voor je vrijdag,als de kindjes zo lief zij als Hinne en Roos dan zal het zeker lukken.
    Dikke kus van ons

  • 17 December 2013 - 17:05

    Ms:

    Nu even over Vincent. Daar heb je het wel heel veel over. We hebben ook al een foto gezien waar jij erg close met hem op staat. Nog veel closer dan met die knapperd van een Krampus. Maar hij heet geen Heinz, Wolfgang, Fritz of Heinrich! En is dat eigenlijk wel een skileraar? Ben hevig in verwarring.

    XXX Ms
    MsS dus, niet SMsV toch?

  • 17 December 2013 - 19:00

    Sophie Gulickx:

    Vincent is mijn held! Maar als je die foto close noemt, dan is het maar goed dat ik niet al teveel foto's plaats, dan zou je bij iedereen denken dat het wat is ;). Vincent is degene via wie ik zo'n beetje alles geregeld heb en daarnaast heeft hij tegelijk met mij de cursus gedaan!

  • 18 December 2013 - 12:35

    Karel Van Erp:

    18 dec

    In Oostenrijk al een held gesignaleerd, dat lijkt mij buitengewoon toevallig. Dat je daarvoor zo ver weg moest gaan. Hier lopen die nederlandstalige vogels met bosjes rond, zodat je over hun koppen zou kunnen hardlopen, als je dat zou willen. Gelukkig ligt daarginds bij jullie veel wittigheid, zodat je de lieve kleintjes de geheimen van de latten kunt overbrengen. Vrees nattigheid niet, dat zal zo voorbij zijn.
    Heb je je al voorbereid op Weihnachten, dat in O'rijk in hoog aanzien staat en feestelijk wordt gevierd,
    vooral met wein en gezang. Je kunt ze geoefend en wel leren dat de Rijn op de daken ligt, daar zullen ze van op kijken en zal veel bijval krijgen. "alle dagen Kersmis" is ook niet weg.
    Voorlopig alles onder controle houwen.
    p.s. je ziet er als vanouds goed uit zagen we op de foto.
    Gegroet. Drs K te sH.

  • 19 December 2013 - 10:03

    Gerda:

    Hoi Sophieke, een verhaal om vrolijk van te worden. Ik zou bijna denken dat wintersport leuk is! Nog één dagje en dan is het zover. Veel succes en plezier met de twee koters morgen en daarna met al die andere sneeuwgenieters. Groetjes uit Tilburg

  • 19 December 2013 - 21:44

    Ms:

    Morgen eerste lesdag. Meteen 8 lessen!
    Les 1: naar Sophie luisteren.
    Les 2: naar beneden gaat het snelst.
    Les 3: vallen doe je zo.
    Les 4: ijsvissen doen we hier niet.
    Les 5: de apres ski is NA het skiën.
    Les 6: skiliftfobiebestrijding is niet inbegrepen.
    Les 7: nee, morgen nog niet off piste.
    Les 8: ski's naast elkaar, niet gekruist.

    Succes!
    XXX Ms


  • 22 December 2013 - 19:55

    Mariette:

    de "leerling":
    Wat is het engst als je begint met skilessen: DE LIFT!
    Wat is het veiligst als je met een sleep omhoog moet: tussen de benen van de juf, niets kan je gebeuren.
    Wat is echt heel erg eng: een steile helling! (en in het begin is dat een babyhelling al), vooral als je geen jong kind meer bent.
    Wat is fijn als je privéles krijgt: achter de leraar aan skiën en niet een hele sliert (klas) achter je aan, die te dicht bij komen.
    Wat is voor kinderen super vet: de wedstrijd tijdens de laatste les en al die ouders die aan staan te moedigen.
    Ga lekker genieten, het is zo heerlijk de hele dag buiten, als het weer tenminste okay is.
    Ik denk, dat het allemaal vast gaat lukken en...duimen voor jou wil ik wel doen, maar ik geloof in jouw eigen kracht.
    x van je tantetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Flachau

Sophie

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 9967

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 09 Maart 2014

Sophie goes skiing!

Landen bezocht: