Pech.. Maar nog even genieten! - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Sophie Gulickx - WaarBenJij.nu Pech.. Maar nog even genieten! - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Sophie Gulickx - WaarBenJij.nu

Pech.. Maar nog even genieten!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

19 Januari 2014 | Oostenrijk, Flachau

De tijd blijft voorbij vliegen, alweer 2 weken geleden sinds mijn laatste verslag.. Het lijkt veel korter geleden!

Ondertussen veel gezien, gedaan en meegemaakt hier.. Het blijft geweldig hier! Helaas heb ik vrijdag slecht nieuws gekregen: ik was voor de zekerheid naar een oogarts hier gegaan omdat er een wit stukje in mijn oog zat. Ik dacht dat het een ontsteking was, maar die arts zei dat het een stukje operatief materiaal was.. Dus ik heb daarna mijn arts in Nederland gebeld en die zei dat dat inderdaad het stukje “versteviging” is dat ze in mijn ooglid hadden gezet. Dat moet eruit gehaald worden en dus moet ik 14 februari weer een operatie (in Nederland).. Dus dat betekent helemaal geen lesgeven meer dit skiseizoen en over een paar weken al naar huis! Ik mocht van zowel de arts als mijn chef hier wel nog blijven, dus kan ik in ieder geval hier mijn verjaardag nog vieren.. Dat ga ik dan maar gebruiken als afsluiting van een geweldige tijd hier. En tot die tijd? Tot die tijd ga ik GENIETEN voor zolang het nog kan :). Nu is het dus zaak om even uit te zoeken of ik in Nederland in de ziektewet kan ofzoiets.. Of misschien dat er iets te regelen valt met de reisverzekering. Mocht iemand daar goeie ideeen over hebben, ik hoor het graag!

Nou.. Slecht nieuws eerst, dan nu over naar de leuke dingen! Na mijn laatste verslag was het de eerste dagen even heel rustig hier, veel van de vakantie-skileraren waren naar huis, maar gelukkig vrij snel nieuwe mensen leren kennen en weer leuke dingen gedaan. Zo waren Sabrina en ik met Laura (allebei collega’s) mee gegaan naar hun vakantiehuis in Lungötz.. Ze hebben daar een hottub en daar wilden we wel in! We hadden alle drie nog nooit vuur gemaakt, dus het was nog een leuke uitdaging vooraf, maar het was gelukt! Terwijl het water warm werd hebben wij gegeten en een film gekeken, daarna wilden we in de hottub, maar dat was way to HOT! Hij deed zijn naam eer aan, haha. We hebben er kilo’s sneeuw in gegooid, maar helaas.. Toen het om 23.30 nog bloedheet was zijn we maar naar bed gegaan, want de volgende dag moesten we gewoon om 8u op de piste staan voor skilerarentraining en vanaf Lungötz is het ruim een half uur rijden.

De rest van de week weer lekker geskied, gegeten, gekletst, naar Hofstadl, hardlopen etc. en afgelopen donderdag en vrijdag ben ik naar München gegaan. Was bizar om te zien dat er nergens sneeuw lag, dat ben ik niet meer gewend. Donderdag heb ik in München rondgekeken en ’s avonds met Annika naar hun normale huis (Annika is de zus van Laura) in München gegaan. Daar gegeten en een film gekeken en de volgende dag had ik al vroeg een afspraak op de Bavarian International School. Daar ben ik rondgeleid omdat ik nieuwsgierig was hoe het eruit zou zien (het was vroeger een kasteel) en hoe ze zouden werken daar. Nou.. Mijn collega’s in Arnhem zouden strontjaloers zijn.. Bizar hoe mooi en groot en ruim en veel materiaal ze daar allemaal hebben! Ze hebben daar ook computerruimtes met splinternieuwe Apples. Alle leraren krijgen een laptop van apple en ook de leerlingen werken met de Apples via een of ander computerplan.

Ik zal later nog foto’s proberen up te loaden, nu niet zoveel tijd.

De komende weken ga ik dus zo hard mogelijk proberen te genieten, de 14e dan een operatie en dan heb ik nog een paar weken om te herstellen zodat ik daarna in ieder geval zonder problemen weer in Arnhem kan starten. Het is balen, maar ja.. Ik heb in ieder geval een supertijd gehad en daar hou ik me dan ook maar aan vast :). Ondanks dat ik geen les geef zal ik vast nog wel een update posten (gelukkig heet de site “sophieski” en niet “sophieskijuf”, haha).

Bye!

  • 19 Januari 2014 - 14:19

    Ms:

    Dierbare Dochter, Dapper Deurske!
    XXX Ms

  • 19 Januari 2014 - 14:22

    Wendy:

    Jeetje Sophie, dat is balen zeg! Maar wel mooi dat je het zo naar je zin heb daar, dat je veel leuke nieuwe vrienden hebt gemaakt en dat je straks evengoed kan terugkijken op een top tijd!
    Geniet nog even volop daar! Ik kijk enorm uit naar m'n eerst volgende weekje vrij, want ik ga zsm weer terug naar Oostenrijk voor nog een weekje lesgeven!
    Tot snel.
    Liefs Wendy

  • 19 Januari 2014 - 14:38

    Lian:

    Gelukkig zie ik je dan snel weer! ;) Fijn dat we lekker vaak kunnen skypen!
    Geniet maar lekker chick!
    Tot gauw.
    Hele dikke kus, Lian

  • 19 Januari 2014 - 14:55

    Margreet :

    Het Soof!

    Wat balen. Die ogen van jou toch. Shit man. Maar fijn dat jij er zoals altijd weer wat moois van weet te maken.
    Geniet nog en voorzichtig he?!

    Liefs,
    Margreet

  • 19 Januari 2014 - 15:48

    Ties:

    Aj... das beroerd soof! Geniet er in ieder geval nog van zolang je er bent. NA de tijd is er tijd om met terugwerkende kracht van te balen. ;)

    Groeten!

  • 19 Januari 2014 - 17:47

    Tantannie:

    zojuist terug van een extra voorstelling met het enclave theater Voorde Zonnebloem en voor de ziekenzorg (B) weer grandioos succes.rolstoelen rollators en zelfs een geleidehond die af en toe blafte.dit was de derde voorstelling nu nog 3 dan zit het er weer op.ongelooflijk volledig uitverkocht,dus 1000 mensen hebben onze voorstelling gezien.
    Jou oogjes,jammer dat je dit overkomt,denk maar zo: elk nadeel heb z,n voordeel.
    Straks een ervaring rijker,oogjes in orde,verwennerij bij oom en tante enz.wat wil je nog meer.
    Wat schrijf je leuk sophie,we kijken uit naar je volgende verhaal!
    Dikke kus van ons.

  • 19 Januari 2014 - 19:27

    Mariëtte:

    Zielig en medelijden staat niet in jouw woordenboek Sophie, dus gaan we het daar niet over hebben. Geniet van het leven daar, een extra dikke knuffel van mij.
    X Mariëtte

  • 19 Januari 2014 - 21:37

    Bianca:

    hoe hebben ze dat met die laptops voor elkaar gekregen?
    lijkt me op het MCA ook fijn!

    geniet nog ff goed!

    (kan hect ziekenhuis niet aanklagen voor dat witte stukje? levert misschien een aardige duit op zodat je je daar niet meer druk om hoeft te maken)

    liefs Bianca

  • 20 Januari 2014 - 11:53

    Karel Van Erp:

    20.1.14 jammer voor je dat het zo moest lopen. hartelijk welkom in je goede, zorgzame vaderland, waar we de driekleur al hebben laten stomen.

    gisteren een droeve plechtigheid gehad. viel gelukkig mee. er was veel belangstelling voor de kraaltjes en spiegeltjes.

    raad je nu niet aan een proef te nemen met schansspringen. rust,rust,rust. tot weerziens

    drs k te sH



































































































































































































































































































































  • 20 Januari 2014 - 19:23

    Gerda:

    Hoi Sophieke, Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalen. Maak iets moois van de laatste weken. Groetjes Gerda

  • 21 Januari 2014 - 16:54

    Yelka:

    Oh jammer Sophie! Geniet dan nog wel in ieder geval van de laatste weken! Zochten ze daar in München misschien nog Duitsdocenten??

    XX Yelka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Flachau

Sophie

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 9965

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 09 Maart 2014

Sophie goes skiing!

Landen bezocht: