Sabbatical in een sabbatical... - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Sophie Gulickx - WaarBenJij.nu Sabbatical in een sabbatical... - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Sophie Gulickx - WaarBenJij.nu

Sabbatical in een sabbatical...

Blijf op de hoogte en volg Sophie

08 Januari 2014 | Oostenrijk, Flachau

Wow, wat gaat de tijd snel! Time flies when your having fun..!

Ondertussen zijn we alweer anderhalve week verder en is er een hoop veranderd.. Na mijn (heerlijke!) vrije dag heb ik de week erna alleen privelessen gegeven… Heerlijk!! Was echt leuk om te doen. Ik heb die week een paar dagen een Kroatisch gevorderd jochie van 11 gehad, een meisje van in de 20 uit de USA (lichtgevorderd) en een meisje van in de 20 uit Australie (beginner).. Echt briljant om te doen.

Helaas had ik na die week in de kinderwei wel veel last van mijn ogen. Op een gegeven moment toch maar mijn arts in Nederland gebeld en die denkt dat het vooral te maken heeft met de druk die ik op mijn ogen heb gehad met het optillen van die kinderen in combinatie met wind/sneeuw/zon enz. Daarnaast in NL na de operatie te snel weer alles aangepakt op werk enzo (ookal heb ik voor mijn doen echt rustig aan gedaan!). Zij heeft toen gezegd dat ik wel kon blijven werken, maar geen 6 dagen in de week. Daarmee ben ik naar Ulf (baas) gegaan en we hebben overlegd, voor hem is het niet mogelijk om een (soort van) 0-urencontract te geven. Hier in Oostenrijk zijn daarin nogal ingewikkelde en strenge eisen, daar ga ik jullie verder even niet meer vervelend. Het komt er in ieder geval op neer dat dit voor hem niet mogelijk was en daarom hebben we besloten om mijn contract nu stop te zetten en in februari weer op te pakken. Dat gaf me 4 weken de tijd om goed te genezen en vooral ook eens even lekker bij te komen, ontstressen etc. Dat bijkomen en ontstressen gaat me nog niet zo goed af, want ik voel me soort van “schuldig” dat ik nu niet werk.. Mijn plichtsbesef is nogal groot en heb nu dus constant het idee dat ik wat moet doen.. Daar moet ik nog even vanaf! Maar ik doe wel braaf rustig aan, want ik wil nu ook gewoon graag dat het goed geneest. Wat heel relaxed is dat ik van Ulf deze maand wel in het skilerarenhuis mag blijven wonen.. Hij vroeg of ik niet naar huis wilde... Ehhh.. Let me think... HELL NO! :D

Aan de ene kant is het dus een domper dat mijn ogen nog niet genezen zijn en ik een maand geen geld verdien, maar aan de andere kant kijk ik naar de voordelen: 4 weken vakantie en echt de tijd om te genezen.. En eerlijk gezegd.. Vind ik het wel lekker om vrij te zijn. Deze kans krijg ik niet nog een keer, dus dan wil ik er nu ook van genieten. Zoals iemand al mooi zei: “ze heeft een sabbatical in haar sabbatical”.. Prachtig omschreven toch?! Mocht iemand nog geweldige tips hebben hoe ik me niet schuldig voel, maar lekker ga genieten.. LET ME KNOW!

Ondertussen is de kerstvakantie voorbij en daarmee ook het hoogseizoen. Heel veel mensen waarmee ik in de middag/avond omging in de Hofstadl zijn nu ook naar huis gegaan. Dat was even wat minder leuk, maar daar komen wel weer nieuwe contacten voor in de plaats nu, dus ondertussen is dat weer top!

Ik heb trouwens een zeer belangrijk onderzoek gedaan de laatste weken: de “kaiserschmarrn-test”. Mijn allerallerallerlievelingseten hier zijn Kaiserschmarrn (soort van in stukken gesneden pannekoek met rozijnen) en ik besloot samen met 1 van de Brocks (bij de skischool werken 4 broers/zussen waar ik veel mee omga en die heten Brock met de achternaam) dat ik de beste Hütte wilde vinden voor Kaiserschmarrn. Ondertussen heb ik sinds ik hier een hoop hutjes gehad en heb daarvoor een top 3 nu.. Mocht je geïnteresseerd zijn.. Let me know ;). Wat wel leuk daaraan was: ik vertelde op een gegeven moment steeds tegen degene waar ik bestelde dat ik een test aan het doen was om de beste Kaiserschmarrn te vinden en vaak kwamen ze dan nog even vragen hoe ik ze gevonden had. Gisteren was er in een hutje zelfs een kok langsgekomen om te vragen! (en ik moet zeggen, die waren ook wel erg goed!). Dat is wel het voordeel van bij een skischool werken: ook nu ik niet werk krijg ik nog steeds skilerarenkorting bij veel hutjes.. Voor dat geld kun je hier bij de Spar geen maaltijd halen, dus dat is wel beter.

Bij de skischool werken nu niet zoveel mensen meer omdat het laagseizoen is. Sabrina (kamergenootje) is er nog wel deze week en ook Laura werkt nog. Laura is op dit moment alleen thuis, dus besloten we gisteren spontaan dat Sabrina en ik meegingen naar haar huis. Zij heeft een hottub thuis, dus daar wilden we wel eens in! Wij met veel pijn en moeite het vuur aangekregen (wat al een heel avontuur was natuurlijk), toen even een filmpje gekeken omdat het water warm moest worden. Laura dacht na de film dat het nog niet warm genoeg was, dus hebben we nog een film gekeken en daarna… Op naar de hottub! Maar…. Het was KOKEND heet, haha! Zelfs ik kon er niet in (en qua warmte kan ik heel veel hebben). Na anderhalf uur wachten konden we er nog steeds niet in, dus toen hebben we het maar opgegeven. Vanmorgen ging ik voelen hoe warm het water was en toen was het pas een temperatuur die goed was.. Oeps.. Iets te goed fikkie gestookt dus :P. Het was wel even chill om in een “gewoon” huis te zijn. Het was de eerste keer in bijna 2 maanden dat ik op een bank zat.. Bizar.

Verder kan ik nu wel gewoon dingen plannen die buiten Flachau zijn aangezien ik niet werk. Als je wel een contract hebt, heb je ook wel eens vrij, maar dan kun je eigenlijk ieder moment opgebeld worden door Ulf met de mededeling dat je binnen een half uur bij een meeting-point moet zijn voor prive-lessen. Dus echt ver weg kun je niet gaan. Nu kan dat dus wel, ik mag nog wel met de skilerarentrainingen meedoen (dat is 3x in de week ’s ochtends van +/- 8 tot half 10) dus volgende week ga ik een paar dagen naar München (daar wonen de Brocks, dus daar blijf ik slapen). Daar ga ik o.a. een school bekijken en de stad verkennen natuurlijk.

Foto’s komen later vanavond of morgen.

Bedankt voor alle reacties en tot de volgende!

Ps: oh ja.. Iedereen nog gelukkig nieuwjaar (dat mag “officieel” niet meer geloof ik, maar ik doe het lekker toch). Hier nieuwjaar vieren is qua vuurwerk zeker een aanrader: SUPERMOOI! En veel!
Ps2: oh ja! We waren met (bijna) alle collega's gaan rodelen.. Briljant!

  • 08 Januari 2014 - 20:09

    Esther:

    Hoi Sophie

    Als jij je schuldig voelt, kun je je afvragen wie daar wat aan heeft. Jij niet, maar de ander ook niet, dus waarom zou jij je er druk over maken?

    De Kaiser smarren ken ik ook van vakantie. heerlijk. Als bij ons thuis de pannenkoeken nu mislukken zeggen we altijd dat we nog heerlijke Kaiser smarren hebben.

    Nog een zonnige tijd gewenst. hier schijnt de eerste ( natte ) sneeuw te komen.

    Esther

  • 08 Januari 2014 - 20:16

    Ms:

    Plichtsbesef is een goede eigenschap. Heb je zekers van moeders?
    Aan schuldgevoel heb je niet zo veel, dus daar kun je idd maar beter van af komen.
    Volgens mij heb je geen reden voor schuldgevoel, aangezien je niets aan deze situatie kon doen. Voor het geval dat niet voldoende is ook nog de volgende tips:
    - je krijgt geen inkomen, dus je hebt geen recht op schuldgevoel!
    - als optimist kijkt men niet om naar zaken die niet meer te herstellen zijn!
    - drie rondjes rond de Hutte, op je knieën!
    Nou als je er hierdoor niet van af komt weet ik het niet meer. Laat het weten!

    XXX Ms

  • 08 Januari 2014 - 20:22

    Mariëtte:

    Ha Sopke
    1 Ga een keer langlaufen, is een soort van Zen meditatie
    2. Ga in van die heerlijke relaxstoelen zitten boven en aanschouw het gestuntel bij de beginners
    3. Doe hetzelfde, maar dan bij de gevorderden
    4. Ga in een Hütte zitten aan een lange tafel, zeker van gesprekspartners.
    5. Belangrijkste: bedenk nog zo'n proefgerecht, vertel het de eigenaar, en zeg dat je reclame gaat maken als het lekker is. Misschien krijg je je drankje dan voor niks
    Dikke knuffel van mamaret

  • 08 Januari 2014 - 22:08

    Tina:

    Hoi Sophie!

    Ik heb een tip voor tegen schuldgevoel:
    Het is nu je baan om te genezen zodat je straks aan de slag kunt :)

    Liefs Tina

  • 08 Januari 2014 - 23:53

    Hanneke:

    Doe jij maar is goed op jezelf passen! Straks kun je alles weer inhalen! Laat je mooie ogen maar even rusten.
    Hoe je goed!xx

  • 09 Januari 2014 - 08:42

    Tantannie:

    Sophieke,Sophieke,denk toch eens na,schuldgevoel,waarom?
    nergens voor nodig,ik ben blij dat je eindelijk eens een verplichte rustige vakantie hebt in een prachtige omgeving.
    Geniet,geniet,geniet een maand is zo voorbij.
    wat vind je van ons nieuwe familielid,onze Lewis,schattig en klein bijna net zo klein als jij toen je geboren bent.
    Probeer wat recepten te krijgen van die lekkere pannekoeken,dan zal ik ze voor jou klaarmaken als je weer terug bent.
    Groetjes en knuffels van ons

  • 09 Januari 2014 - 16:48

    Yelka:

    Hey Sophie, ga jij inderdaad maar eerst weer lekker uitrusten. Je moet wel gezond blijven, om van alles te kunnen genieten. En kan je in die tijd nog een beetje Duits oefenen.
    Vandaag lag jouw lieve kaart op de tafel in de personeelskamer. Heel erg bedankt daarvoor!
    Geniet er nu maar lekker van dan je vrij bent, ik heb alweer behoefte aan vakantie en we zijn pas weer een week bezig!

    Liefs Yelka

  • 17 Januari 2014 - 20:00

    Mariette:

    Niks te vertellen als je " niks" hoeft te doen? Ben benieuwd wat je allemaal gedaan hebt. Beetje jammer dat het niet echt winter wil worden.
    X mamaret

  • 19 Januari 2014 - 13:34

    Gerda:

    Hoi Sophieke,

    Meestal hebben de verkeerde mensen schuldgevoelens. Ik denk dat jij er één van bent. Je werk in Arnhem gaat door en je klas heeft de krant nog niet gehaald. Je moet gewoon genieten. Over twee weken mag je weer, aftellen en tot die tijd leuke dingen doen.
    Groetjes Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Flachau

Sophie

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 9964

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 09 Maart 2014

Sophie goes skiing!

Landen bezocht: