Urlaub in Flachau! - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Sophie Gulickx - WaarBenJij.nu Urlaub in Flachau! - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Sophie Gulickx - WaarBenJij.nu

Urlaub in Flachau!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

09 December 2013 | Oostenrijk, Flachau

Weer een week verder, de tijd gaat snel! Maar aan de andere kant voelt het ook alsof ik hier al weken ben, het went snel blijkbaar :). Thx voor alle reacties, leuk om te lezen!

Vorige week dus een relaxed nachtje gehad bij Vincent. Op maandag kwam Ulf (de baas van de skischool) me ophalen om me naar mijn nieuwe onderkomen te brengen. Ik mag alleen maar Duits spreken met hem en hij heeft me gevraagd om de komende maanden alleen nog maar Duits te praten, ook met Nederlandse collega’s. Het komt langzaam maar zeker..

Mijn nieuwe kamer zit in de kelder van een huis van een dame die appartementen verhuurt. Op dit moment slaap ik alleen in deze kamer, maar daar zal binnenkort een meisje bijkomen. Dat vind ik nog enigszins vreemd, want er staat in de kamer een tweepersoonsbed, dus diegene komt bij mij in bed.. De kamer zelf is wel prima, paar kasten, tafeltje, wastafel en daarnaast voor alle kamers in de kelder een gezamelijke douche, toilet en keukentje. Het zit aardig dicht bij de verzamelplaats voor de beginnersgroepen, dus dat is fijn!

De lessen zijn helaas nog niet begonnen, de skischool bleek pas op 15-12 te openen, dus vanaf dan kan ik pas een groep verwachten.. Mits er genoeg aanmeldingen zijn! Dat is het nadeel van een klein skischooltje denk ik. Heb in ieder geval vanaf 20-12 een privegroepje en daarna een week gewone groepsles, maar ik hoop dus voor de 20ste ook al aan de bak te kunnen.
Aan de ene kant relaxed, want ik heb mooi de tijd om het skigebied, het dorp en de mensen te leren kennen. Heb iedere dag geskied en iedere avond een barretje opgezocht, met mensen gekletst, Duits geoefend (!). Aan de andere kant wel nog een financiële tegenvaller. Wel al heerlijk kunnen skiën dus deze week. Het is echt mooi hier, ook was er afgelopen week nog geen kip (en ook geen mens) op de piste, dus dat was genieten! Het dorp was afgelopen week nog een beetje uitgestorven, heel veel nog niet open, maar dit weekend is alles open gegaan (met daarbij de bijbehorende openingsparty’s in de kroegen!) en je merkt het op de piste ook meteen.

Er zitten een aantal mensen van de cursus in de buurt, dus die ben ik deze week al een aantal tegen gekomen. Ida zit in St Johann (zelfde gebied) en die kwam ik dinsdag tegen. We besloten toen om woensdag de hele dag samen te skiën en dat was super! Van Flachau naar St Johann is het ongeveer 35 km denk ik (?). We hadden halverwege in Wagrain afgesproken en toen heerlijk geskied. Leuk om zo af te kunnen spreken.

Hier in Oostenrijk kennen ze ook Sinterklaas (Sainkt Nikolaus). Mochten jullie denken dat Zwarte Pieten vreemd zijn.. Think again! Hier hebben ze Krampus. Krampussen zijn duivelachtige wezens en die zijn er om al het kwade te verdrijven en ook stoute kinderen een lesje te leren.. Ik was bij een Sinterklaasbijeenkomst en ik scheet echt 7 kleuren voor die Krampussen! Ze stinken (de pakken zijn gemaakt van dierenhuiden/haar etc), ze maken enorm veel lawaai en … ZE GESELEN! Ja, je leest het goed. Ze geselen. Ze hebben een soort zwepen bij zich en vooral als je wegrent of bang eruit ziet, komen ze je achterna en slaan ze je. Ik was uiteraard meteen de sjaak, want ik zag die dingen komen en zetten het op zn lopen. Helaas liep ik recht tegen de menigte aan en kon dus niet doorrennen en die mafkezen hadden me dus mooi te pakken. Nou.. Geef mij maar een lieve, gekke Zwarte Piet. Of een Groene, of een Gele, of de beste: een Roze! Als het maar geen Krampus is… Op de foto die ik later zal toevoegen sta ik met een Krampus. De man die de foto maakt moest me helpen om die Krampus naast me te krijgen, want ik durfde niet, haha. Het publiek had dus ook lol om mij, dat is fijn ;). Ik lach wel op de foto, maar dat is een grijns van pure doodsangst ;).

Vrijdag en zaterdag was het hier slecht weer met veel sneeuw, vandaag en de rest van komende week wordt het weer mooi, dus dat grijp ik weer aan om het gebied te verkennen! Ulf wil van de week ook een dag met me de piste op om de belangrijke pistes voor de skischool te laten zien en wat uitleg erbij. Vincent is daar waarschijnlijk ook bij, dus dat is wel gezellig!

Voor degene die post willen sturen:
Burbock Christine
Für Sophie Gulickx
Am Hammerrain 198
5542 Flauchau, Österreich

Daarnaast vind ik het leuk om te Skypen en te Snapchatten (briljante app.. zoek maar op!). Dus mocht je zin hebben om te skypen: Sphickx

Ook bij Snapchat gebruik ik Sphickx.. .So add me if you like! :)

  • 09 December 2013 - 15:13

    Laura Woestenberg:

    Ha nichtje!

    Erg leuk om over je avonturen te lezen. Ik kan beamen dat de Krampus behoorlijk angstaanjagend is..
    De groeten uit een grijs Holland!

    X Laura

  • 09 December 2013 - 20:39

    Gerda:

    Hoi Sophieke,
    Wat een plaatjes (van het landschap)! En nu maar hopen op veel gasten vanaf 15 december. Ik lees het wel.
    Groetjes Gerda

  • 10 December 2013 - 06:17

    Lian:

    Wauw!! Mooie foto's!

  • 12 December 2013 - 20:39

    Ms:

    Wat een beauty, die Krampus. En wat zie jij er gelukkig uit opt die foto! Is die Krampus eigenlijk, misschien, toevallig........ Een vermomde Heinz?

    XXX Ms

  • 12 December 2013 - 20:43

    Ma:

    Trouwens, al weer een superblog zonder 1 taalfout er in, alle D's en T's op de juiste plaats. Ben benieuwd hoe veel skileraren dat kunnen!

    XXX SMh

  • 13 December 2013 - 20:39

    Mariette:

    Ha Fieke
    Wat een verhaal over die Krampussen. Overduidelijk, dat jij binnen de kortste keren zeer goed Duits zult spreken, kun je daar ook les in geven!
    Hopelijk kun je snel aan de gang, want "niks" doen past niet bij jou.
    Fantastische foto's van de bergen trouwens, altijd prachtig:zo'n en besneeuwde berghellingen. Wij zijn ook een paar keer in Sankt Johan geweest.
    Viel vergnügen!
    Knuf

  • 16 December 2013 - 16:40

    Gerda :

    Hoi Sophie,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat op de krampussen na. Wat een woord zeg. Zwarte Piet klinkt alleen al leuker. De groepen zullen nu wel snel vol komen met de kerstvakantie in zicht. Wij hebben hier wel geteld vier sneeuwvlokjes gezien die niet bleven liggen. Geniet maar lekker van de sneeuw!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Flachau

Sophie

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 9978

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 09 Maart 2014

Sophie goes skiing!

Landen bezocht: