Spass machen mit die Kinder - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Sophie Gulickx - WaarBenJij.nu Spass machen mit die Kinder - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Sophie Gulickx - WaarBenJij.nu

Spass machen mit die Kinder

Blijf op de hoogte en volg Sophie

28 December 2013 | Oostenrijk, Flachau

Lekkeeeeeer! Na 8 volle dagen werken heb ik vandaag een dagje vrij.. Heerlijk! Lekker zelf skiën vandaag, Ich fröhe mich!

Het was een superweek, maar wel enorm vol en intensief. Vrijdag en zaterdag had ik 2 kinderen voor prive-les, die moest ik in 2 dagen klaarstomen voor het gevorderde groepje. Vrijdag had ik met hen al kennis gemaakt in Kinderland (het babyweitje).. Kinderland is nog niet zo mijn ding. Het is een klein weitje met een lopende band van een meter of 15 lang, dus als je dan een klein groepje hebt, duurt de tijd daar heel lang! Gelukkig kon ik met die kids zaterdag al naar de piggy jet (een sleepliftje) en ’s middags zijn we zelfs de grote berg op geweest met de stoeltjeslift. Super!

Zondag is normaal de “officiële” dag om te beginnen met de skilessen. Dus op zondag stonden we met alle collega’s in Kinderland om de groepen te verdelen. Heb ik dus ook eindelijk collega’s leren kennen, dat was wel fijn.

Toen de groepen ingedeeld waren, was ik wel even aan het balen, ik stond namelijk in Kinderland ingedeeld: 3/4/5-jarigen die nog nooit geskied hadden.. Echt het begin van het begin, wat dus betekende dat ik daar de hele week moest staan (gelukkig was het uiteindelijk wel een hele leuke week!). Zondag duurde de tijd dan ook heel lang, die kinderen kunnen nog niet zelf opstaan, niet zelf op de lopende band stappen enz. Dus dat is superintensief! Maar de kinderen waren wel echt heel erg leuk en daardoor werd het steeds leuker. Ik stond er ook niet alleen, Laura uit Duitsland stond er met mij ingedeeld en dat kwam goed uit, want we hadden Oostenrijks/Duitse/Engelse en Nederlandse kinderen. Maandag was al veel beter, we kregen er toen wel ook nog een 2-jarige bij (wat eigenlijk echt te jong is), maar de andere kinderen gingen best vooruit, dus dat was leuk. Dinsdag waren er al een aantal kinderen die bochtjes konden maken, dus woensdag ging Laura met een deel van de groep naar de Hofleiten (sleepliftje van een oefenpiste), dus die mochten al de berg op! Ik bleef met onze 2-jarige Kwint en met de Engelse Aurelia in Kinderland. Dat was ook leuk, want kon ik Aurelia even veel persoonlijke tips geven (die komt alleen de ochtend, dus daarom ging het bij haar minder snel) en zij kon ondertussen al zelf opstaan en de lopende band op, dus hoefde ik alleen Kwint te tillen en ook hij kon al een beetje remmen. Op donderdag met zijn allen de Hofleiten op en daar hebben we met die ukkies een “wedstrijdje” gedaan (parcoursje uitgezet en wel tijd opgenomen, maar het ging meer om de fun). De meeste kinderen hadden tot en met donderdagochtend les en daardoor bleven er 3 over en met die 3 konden we de “grote” berg op! Met de stoeltjeslift, vonden ze superspannend. Vrijdag ook de grote berg op met 3 kids en dat waren dus twee hele leuke dagen. Vrijdagnamiddag was de prijsuitreiking voor de grotere groepen, maar ook onze kleintjes kregen allemaal een medaille.

Sinds vorige week woensdag heb ik eindelijk een huisgenoot: Anouk en die werkt ook bij de 1, Schischule, superleuk om iemand in huis erbij te hebben. En fijn, want zij kon mij de eerste dagen toen de lessen begonnen een beetje wegwijs maken. Vanaf vandaag krijg ik mijn kamergenoot erbij.. Daar heb ik nog niet zo heel veel zin in, het schijnt een leuke meid te zijn, maar ik slaap toch echt liever alleen in bed!

Verder hebben we in ieder geval iedere dinsdag en donderdag skilerarentraining. Om 8u verzamelen en dan de berg op, krijgen we les van Ulf of Wolfgang. Op woensdag is optioneel, deze week niet vanwege kerst, maar normaal schijnen er veel woensdag ook te gaan.

Van kerst heb ik niet zo heel veel meegekregen eigenlijk en dat was wel een jaartje lekker, haha. Hier is kerst wel heilig, maar het gaat ze eigenlijk alleen om kerstavond, dat is een big happening. De 24ste was hier dan ook geen winkel open en vanaf 15u draaide er geen een (!) lift meer.. Bizar voor zo’n toeristisch dorp! Met kerstavond waren Anouk en ik naar Jochum en Vincent (andere Vincent!) van Snowlife (collega skischool) gegaan en had Jochum voor ons gekookt: een heerlijke pasta met ganz veel groenten, mjam! Nog wat spelletjes gedaan en daarna lekker gaan slapen, want de volgende dag gewoon weer an die Arbeit!

Deze week waren er nog een aantal bekenden, Mathilde was er met wat vriendinnen en ik kwam een oude stagebegeleider tegen. Ook Kim, een meisje wat ik ken van de sportschool was er, dus dat was gezellig om die ’s avonds in de Hofstadl te zien. Tot gisteren waren Anouk en ik steeds de enige die naar de Hofstadl gingen na het werk, daar zijn natuurlijk genoeg mensen maar het was wel jammer dat we steeds de enige van onze school waren. Gisteren kregen we een groepje collega’s mee en dat was superleuk!

Vandaag dus een heerlijk dagje vrij, dus ik ga me zo klaarmaken om lekker te skiën en dan vanavond mn kamergenootje ontmoeten. Morgen komen de nieuwe groepen weer, dus dan weer een weekje volle bak!

  • 28 December 2013 - 13:09

    Ms:

    En dan maar hopen dat je morgen geen klas vol aanstaande bejaarden krijgt! Van die types als ik, nog net geen 60, willen zo nodig een keertje op wintersport maar zijn zo stijf als een plank, houden niet van sneeuw, kunnen niet tegen kou en blijken ter plekke doodsbang voor de lift, de berg en de skilerares. Dan kun je beter die dankbare ukkies hebben!

    XXX Ms

  • 28 December 2013 - 13:09

    Ms:

    En dan maar hopen dat je morgen geen klas vol aanstaande bejaarden krijgt! Van die types als ik, nog net geen 60, willen zo nodig een keertje op wintersport maar zijn zo stijf als een plank, houden niet van sneeuw, kunnen niet tegen kou en blijken ter plekke doodsbang voor de lift, de berg en de skilerares. Dan kun je beter die dankbare ukkies hebben!

    XXX Ms

  • 28 December 2013 - 14:06

    Tamtannie:

    Leuk met die kleintjes,wel intensief!
    Hoe gaat het met je knie.
    Groetjes van ons

  • 28 December 2013 - 15:43

    Gerda:

    Hoi Sophieke. Ukkies of bejaarden, volgens mij maakt het jou niet zoveel uit. Blijft de indeling zo of wisselt die per week of een aantal keren per seizoen? Welke groep het ook wordt, geniet ervan!
    Groetjes Gerda

  • 28 December 2013 - 19:23

    Esther:

    Sophie

    nog een paar daagjes en dan een schitterend nieuwjaar gewenst
    Esther



  • 29 December 2013 - 10:17

    Mariette:

    Wat een week. Ik zie het helemaal voor me. Toen wij leerden skiën was die lopende band er niet en moesten de skileraren de hele dag kinderen (en volwassenen) oprapen, die uit de sleep- dan wel schoteltjeslift vielen, nog erger dus.
    Super dat zo'n groepje zo vordert. Ik vind twee jaar ook echt te jong, moest verboden worden, dan fungeer je echt als kinderdagverblijf.
    Hopelijk krijg je ook gevorderden!
    Lekker zo'n dagje vrij!
    Veel plezier met de jaarwisseling!
    Xjes Mariëtte

  • 29 December 2013 - 17:02

    Mariette:

    Rood staat je goed trouwens en de laatste foto vind ik geweldig!

  • 29 December 2013 - 21:02

    Karelvanerp:

    29/12

    querida sophie,

    weer je teug literatuur tot me genomen. het is te veel voor me, maar de kwaliteit mag er zijn.
    denk je dat ik op 'n skicursus zou kunnen komen en dat jij zorgt voor passende begeleiding.
    ik wil daaraan wel beginnen 1) als ik toestemming krijg van hogerhand
    2) al ik zekere garanties krijg ten behoeve van mijn tere botten
    de nederlandse vliegtuigen maken nu al overuren voor het repatrieren van lieden die het niet gehaald hebben in jullie poolklimaat. dat schrikt me meer dan gewoontjes af.

    wens je veel sneeuw en goede klandizie

    gegroet DrsK te sH

  • 03 Januari 2014 - 16:16

    Fred:

    Hoi Sophie,
    net even alle reisverslagen gelezen en de foto's bekeken. Ziet er prachtig uit.
    Van je verhalen spat het plezier af.
    Via deze digitale weg nog een goed 2014 gewenst.
    Veel plezier met lesgeven gewenst
    Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Flachau

Sophie

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 9959

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 09 Maart 2014

Sophie goes skiing!

Landen bezocht: